Czyli transmisja w sieci przy użyciu protokołu szyfrującego. Jego zadaniem jest szyfrowanie informacji przesyłanych pomiędzy komputerem klienta a serwerem udostępniającym e-konto. Aby przeglądarka internetowa mogła bezpiecznie połączyć się z twoim kontem w banku, zwykle musisz doinstalować do niej specjalny aplet (udostępniony na stronie e-banku); uwierzytelnianie – czyli weryfikacja właściciela konta polegająca np. na podaniu przez niego odpowiedniego hasła dostępu do konta lub w przypadku bardziej zaawansowanych zabezpieczeń także kodu generowanego przez niewielkie elektroniczne urządzenie, nazywane tokenem. Token jest w posiadaniu klienta i podany przez niego numer jest w chwili uwierzytelniania porównywany z kodem generowanym przez serwer bankowy; podpis elektroniczny – czyli cyfrowy identyfikator, którego zadaniem jest sprawdzenie autentyczności osoby podpisującej się pod dokumentem elektronicznym, także wykorzystujący technikę szyfrowania informacji. E-sklepy Określenie e-sklep (sklep internetowy) używane jest w odniesieniu do sklepów, które udostępniają klientom swoje towary i umożliwiają ich zamówienie poprzez witryny w Internecie. Zamiast półek z artykułami wystawionymi dla klientów, prezentowane są katalogi produktów. Istniejące w sieci sklepy handlują towarami z każdej dziedziny. Jedne sprzedają np. tylko komputery czy samochody, inne są wirtualnymi hipermarketami oferującymi klientom artykuły spożywcze, chemiczne, odzież czy sprzęt AGD.