Kolejną kwestią, którą powinniśmy wziąć pod rozwagę jest wsparcie interfejsu API. Jeśli głównym przeznaczeniem komputera jest projektowanie za pomocą aplikacji CAD lub modelowania przestrzennego, silne sterowniki OpenGL ICD stają się nieodzowne. Z drugiej zaś strony, jeżeli dysponujemy obszerną biblioteką starszych gier, przeznaczonych dla kart 3dfx,. które darzymy szczególnym uczuciem, z całą pewnością będziemy potrzebować karty obsługującej interfejs 3dfx Glide. Weźmy pod uwagę kwestię montowania układów graficznych na płytach głównych. Wielu producentów montuje chipy graficzne AGP wprost na płytach. W takiej sytuacji nie będziemy mogli zainstalować wymarzonej karty 3D AGP. Można co prawda użyć karty Voodoo2, będącej „czystym” akceleratorem 3D, dopełniając w ten sposób chip na płycie. Voodoo2 nie jest jednak wystarczająco dobrym akceleratorem.
Dwa spośród produkowanych obecnie chipów 3D, GeForce i Savage2000, przełamują stare zasady. Karty z procesorem GeForce są drogie i niewiele gier w chwili obecnej wspiera sprzętową akcelerację geometrii i oświetlenia. Jednak zakup karty z jednym z tych chipów stanowi tańszą alternatywę wobec wymiany procesora na najnowszy model i to stanowi o rewolucyjności zastosowanych rozwiązań. Czas i gry pokażą. Choć wydajność przetwarzania T&L w wydaniu Savage2000 ustępuje rywalowi, chip ten wyróżnia się bardzo wysoką średnią szybkością wypełniania i kosztuje mniej, z tego względu może być produktem chętniej kupowanym przez graczy.