Podsumowując możemy zatem stwierdzić, że dwoma kluczowymi elementami stanowiącymi o średnicy plamki są gęstość kropek fosforu oraz jakość maski. Kto oglądał obraz o rozdzielczości 320×200 punktów na 21-calowym monitorze wie, że obraz taki wyświetlany jest z dużą ziarnistością, gdyż każdy punkt obrazu jest wyświetlany przez kilka pikseli. Rozdzielczość monitora zaś jest ograniczona liczbą otworków w masce inwarowej lub szczelin w masce szczelinowej. Najczęściej jednak monitory dobrej klasy obsługują rozdzielczości, z których korzysta większość graczy. Wielkość kropek czy prążków decyduje o wielkości plamki, a więc i o tym, jak dużą rozdzielczością wykazuje się monitor. Plamka o średnicy 0.26 mm dla maski inwarowej lub 0.28 dla szczelinowej można uznać za „wystarczająco dobre”. Jeśli dysponujemy monitorem o tak małym rozmiarze plamki możemy zająć się innymi cechami wyświetlacza.